1. NA MISI JE U CENTRU ISUS, NE SVEĆENIK
❤️ Bolji način da vjernici shvate da je Isus središte liturgije je način na koji se liturgija slavi.
❤️ Prvo, svećenik mora slaviti tako da jasno pokaže: on nije glavni u liturgiji – Krist je!
On je samo instrument kroz koji djeluje Isus.
❤️ Svećenik ne smije biti zabavljač, niti isticati svoje osobne talente.
On se povlači u drugi plan kako bi Krist bio u prvom planu – to se vidi u samom načinu slavlja.
❤️ Vrlo snažan znak jest kada i svećenik i vjernici gledaju u istom smjeru – prema križu.
To vizualno i duhovno pokazuje da zajedno gledamo prema Kristu, ne jedni prema drugima.
❤️ Time postaje jasnije da ne sudjelujemo samo na okupljanju ili konferenciji, nego u stvarnom slavlju Kristove žrtve – sakramentalno.
❤️ Ove geste i način slavlja iznimno su važne.
One pomažu vjernicima da dublje i svjesnije sudjeluju u misi, te prepoznaju prisutnost Kristove žrtve na križu. 2. TO JE GOSPODIN, TA MALA HOSTIJA❤️ Hostija nije "nešto sveto", nego netko – sam Gospodin.
Kada ju se prima nehajno, poput čipsa s dlana, gubi se svijest o svetosti i prisutnosti Boga.
❤️ Banalizacija najvećeg blaga Crkve – Euharistije – postaje izvor sablazni i duhovne ravnodušnosti.
❤️ Gubitak euharistijskih fragmenata (mrvica) koji padaju na pod i gaze se, nehotice, ali masovno – postaje čin nesvjesnog vrijeđanja Gospodina.
❤️ Nitko ne prosvjeduje, nitko ne kaže: "Dosta je!" – i upravo zato autor piše knjigu, kao protest i poziv na buđenje vjere i poštovanja prema Presvetom Oltarskom Sakramentu.❤️ Idemo na misu da sretnemo Krista, ne svećenika.
❤️ Krist je Janje Božje koje nam daje milost otkupljenja.
❤️ Svećenik nas vodi prema Kristu, ali Krist je cilj, i nama i svećeniku.
❤️ Često zaboravljamo Kristocentričnost svete Mise.
❤️ Pri primanju pričesti trebamo kleknuti i svjesno primiti Kraljevstvo Božje tj. i više od toga: Gospodara Kraljevstva Božjeg! Pitam li se ZAŠTO KLEKNEM...
❤️ U Kazahstanu pričest na ruku nije dopuštena, i uvijek se koristi plitica.
❤️ Iskustvo biskupa A.S., a i svećenika koji intervjuira: nakon svake Mise uvijek ostane fragmenata na plitici – ako je nema, ti fragmenti završe na tlu, što znači da naš Gospodin biva gažen u vlastitoj Crkvi, od svojih vjernika.
❤️ Ne smijemo šutjeti o tome – iako je dopušteno, moramo razmisliti o posljedicama.
❤️ Jedan svećenik u zatvoru trudio se da svaki vjernik dobije i najmanji fragment hostije, kao neizmjernu dragocjenost.
❤️ Posljedice ovakvog pristupa (stojeći, na ruku, uzimanja prstima) proširile su se diljem svijeta – među njima i krađa hostija, koja se sve više događa u raznim zemljama.
❤️ Time sami izlažemo našeg Gospodina mogućnosti svetogrđa i zloupotrebe.
❤️ Treća velika posljedica je gubitak stava klanjanja – primanje pričesti stojeći, na ruku, uzimanje prstima predstavlja minimalizam u gestama štovanja.
❤️ Ako vjerujemo da je pričest “Sveti nad svetima”, onda mu moramo dati maksimum poštovanja
❤️ Imao sam jedan međureligijski susret na kojem je bilo prisutno nekoliko predstavnika različitih religija.
Tema razgovora bile su svetinje – ono što je svetinja u različitim vjerama.
❤️ Jedan muslimanski predstavnik rekao je: “Za nas je najsvetije – Kuran.” Ispričao je događaj kad je protestantski pastor htio izraziti poštovanje i uzeo Kuran u ruke – ali bez da je prethodno oprao ruke.
Taj čin za tog imama bio je svetogrđe – bio je vidljivo uvrijeđen i rekao je javno:
“Ovo je za nas svetogrđe. Morate oprati ruke prije nego dotaknete Kuran.”
❤️ Nakon susreta, razmišljao sam duboko o tom čovjeku i njegovom stavu.
Mi katolici imamo još veću svetinju – ne knjigu, nego samoga Gospodina u svetoj Hostiji.
❤️ Zamislio sam da taj isti imam dođe u katoličku crkvu i promatra kako se kod Pričesti postupa s Hostijom.
Vidio bi svećenika kako daje na ruku, vidio bi vjernike kako u žurbi primaju Hostiju, bez tišine, bez poniznosti, bez vidljivog strahopoštovanja.
Možda bi pitao:
“Što je taj mali kruh koji svi tako brzo uzimaju?”
Kad bi katolik odgovorio:
“To je naš Bog,”
imam bi vjerojatno rekao:
“Aha, simbolički vaš Bog.”
Katolik bi objasnio:
“Ne, to nije simbolički – to je stvarno naš Bog. Prisutnost nije samo duhovna, nego stvarna, stvarna!”
Imam bi vjerojatno odgovorio:
“I tako vi tretirate svoga Boga? Ja u to ne mogu vjerovati.”
❤️ Razmislimo o našem stavu prema onom što je nama najsvetije
❤️ Mislim da bismo mi katolici trebali učiti – učiti kako se poštuju svetinje u drugim religijama, posebno kod istočnjaka...